Algemene Voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN – EUROKO SOLUTIONS LTD.
Bedrijfsgegevens:
Bedrijfsnaam: Euroko Solutions Ltd.
Geregistreerde zetel: Hongarije 3661 Ózd, Csépány út 247.
Bedrijfsregistratienummer: 05-09-017975
Btw-nummer: 14828926-2-05
EU btw-nummer: HU 14828926
Handelsregister: Handelsregister van de Regionale Rechtbank van Miskolc
Registratienummer gegevensbescherming: NAIH-118036/2017
Telefoon: 0036 1 2491780
E-mail: Info@euroko.eu
Kamerlidmaatschap: Kamer van Koophandel en Industrie voor de provincie Borsod-Abaúj-Zemplén
Gegevens van de gegevensverwerker (webhostingprovider):
- Hetzner Online GmbH
- Industriestr. 25, 91710 Gunzenhausen, Duitsland
- Tel.: +49 9831 505-0
- Tel.: +49 9831 505-3
- E-mail: info@hetzner.de
1. TOEPASSINGSGEBIED
1.1. Bestellingen worden uitsluitend uitgevoerd op basis van de volgende voorwaarden, andere algemene voorwaarden maken geen deel uit van het contract.
1.2. Euroko Solutions Ltd. biedt een online marktplaats voor de producten en diensten van Euroko spol s r.o. op basis van de overeenkomst tussen genoemde partijen en daarom is Euroko spol s r.o. de verkoper in deze webshop die haar producten en diensten verkoopt.
1.3. Koper is de geregistreerde gebruiker die een product koopt.
1.4. De verkoper stelt een factuur op met de door de koper verstrekte informatie, daarom is Euroko Solutions Ltd. gerechtigd de door de koper verstrekte informatie door te geven aan Euroko spol s r.o. ten behoeve van facturering en levering en in het geval een vervoerder betrokken is, deze informatie door te geven aan de vervoerder.
1.5. Euroko Solutions Ltd. exploiteert de online marktplaats als tussenpersoon in overeenstemming met de wetten van Hongarije, met name de bepalingen van Wet CVIII van 2001 betreffende bepaalde aspecten van activiteiten op het gebied van elektronische handel en diensten van de informatiemaatschappij (hierna: E-commerce Wet).
1.6. Verkoop en aankopen via de webshop worden beheerst door de wetten van Hongarije, met name de bepalingen van Wet V van 2013 betreffende het Burgerlijk Wetboek en de bepalingen van de E-commerce Wet.
2. CONTRACT
2.1. De taal van het contract is Engels.
2.2. Alle informatie op onze website en in onze correspondentie – zoals prijzen, productbeschrijving, beschikbaarheid enz. – dient uitsluitend ter informatie en mag niet worden beschouwd als een bindend aanbod. Onze aanbiedingen zijn vrijblijvend; het contract komt pas tot stand bij bevestiging van de bestelling.
3. AANGEBODEN PRODUCTEN EN DIENSTEN
3.1. Alle producten die op onze website worden aangeboden, kunnen uitsluitend online worden gekocht.
3.2. Indien Euroko Solutions Ltd. een verlaagde prijs toepast, zijn dergelijke prijzen alleen van toepassing op bestellingen die tijdens de looptijd van de actie worden geplaatst .
4. LEVERING
4.1. De leveringstermijn wordt individueel overeengekomen of door ons gespecificeerd bij aanvaarding van de bestelling. Alle leveringen zijn af fabriek Velké Kaposany.
4.2. Verzending vindt plaats tegen de laagst mogelijke prijs. Leveringen van voorraadgoederen vinden franco plaats bij UPS Standard diensten:
– aan de groothandel of detailhandel met een nettowaarde vanaf € 200 , –
UPS Express Saver diensten hebben altijd speciale prijzen, die individueel met ons worden overeengekomen.
4.3. Wij zijn gerechtigd – wanneer de leveringstermijnen in acht worden genomen – om naar eigen goeddunken gedeeltelijke leveringen te doen, tenzij gedeeltelijke leveringen niet redelijk zijn voor onze contractpartner.
4.4. Leveringsvoorwaarden: EXW (Incoterms 2010), de verplichtingen van Euroko Solutions Ltd. zijn vervuld wanneer de bestelling aan de vervoerder wordt overhandigd voor levering. Euroko Solutions Ltd. aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de prestaties van de vervoerder, dus het risico van verlies, schade en achteruitgang van de producten gaat over op de klant zodra de zending aan de vervoerder wordt overhandigd. Bovendien is de levering niet verzekerd, alle risico's en schade worden gedragen door de klant en de algemene voorwaarden van de vervoerder zijn hierop van toepassing.
4.5. Operationele verstoringen waarvoor wij niet verantwoordelijk zijn, bijv. staking, uitsluiting en alle andere gevallen van overmacht – hetzij bij Euroko Solutions Ltd. of bij een van haar leveranciers –, rechtvaardigen alleen de annulering van het contract als de vertraging langer is dan 30 dagen, in alle andere gevallen wordt de overeengekomen leveringstermijn verlengd met de duur van de vertraging. Euroko Solutions Ltd. is niet aansprakelijk voor enig verlies, extra kosten of schade die voortvloeit uit gebeurtenissen beschreven in deze bepaling.
4.6. Euroko Solutions Ltd. heeft het recht om gedrukte of gestempelde inzendingen, manuscripten, grondstoffen of andere voorwerpen die door de koper aan haar zijn verstrekt, achter te houden totdat de betalingsverplichtingen van laatstgenoemde volledig zijn vervuld.
5. PRIJZEN, BETALINGEN
5.1. De prijzen vermeld in de offerte zijn geldig onder voorbehoud dat de opdrachtinformatie waarop de offerte is gebaseerd ongewijzigd blijft, maar niet langer dan vier weken vanaf de datum waarop de klant de offerte heeft ontvangen. Voor bestellingen met leveringen aan derden wordt de opdrachtgever beschouwd als de klant, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Prijzen vermeld door de opdrachtnemer zijn exclusief verpakking, vracht, porto, verzekering en andere verzendkosten.
5.2. Kosten die voortvloeien uit latere wijzigingen die door de klant worden gevraagd, inclusief de kosten van stilstand als gevolg van deze wijzigingen, worden aan de klant in rekening gebracht. Reproductie van het proefexemplaar dat door de klant wordt gevraagd vanwege een kleine afwijking van het originele masterexemplaar, wordt beschouwd als latere wijziging.
5.3. Schetsen, ontwerpen, proefmateriaal, drukproeven, zetproeven, correcties op geleverde/overgedragen gegevens en soortgelijk voorbereidend werk dat door de klant wordt gevraagd, worden in rekening gebracht.
5.4. In het geval dat wij onze prijzen in het algemeen verlagen of verhogen tussen het moment van het sluiten van het contract en de levering, wordt de prijs die geldig is op de dag van levering in rekening gebracht. In het geval van een onevenredige verhoging heeft de koper het recht om te annuleren.
5.5. Alle prijzen zijn af fabriek Velké Kapusany plus btw tegen het wettelijke tarief bij levering. Onze facturen zijn vooraf betaalbaar.
5.6. De factuur wordt uitgegeven op de dag van levering, gedeeltelijke levering of gereedheid voor levering (door de schuldeiser invorderbare schuld, acceptatieverzuim). Controleer zorgvuldig de juistheid van de facturerings- en leveringsgegevens die tijdens het bestelproces zijn verstrekt, aangezien er na het uitreiken van de factuur geen wijzigingen mogelijk zijn!
5.7. Voor buitengewone hoeveelheden voorbereidend werk kan een redelijke vooruitbetaling worden gevraagd.
5.8. De klant mag zijn vorderingen niet verrekenen met de aankoopprijs.
5.9. Indien na het sluiten van het contract blijkt dat de betalingsvordering in gevaar komt door het gebrek aan betalingsvermogen van de klant, kan de opdrachtnemer vooruitbetaling eisen, goederen die nog niet zijn geleverd achterhouden en verdere werkzaamheden met betrekking tot de bestelling opschorten. De opdrachtnemer heeft ook recht op deze rechten, die gebaseerd zijn op dezelfde rechtsverhouding, als de klant in gebreke blijft met de betaling van ordelijke leveringen.
6. KLACHTEN/GARANTIES
6.1. De koper moet onverwijld controleren of de goederen en voorlopige producten en tussenproducten die ter correctie zijn verzonden in alle gevallen conform het contract zijn. Het risico van eventuele gebreken wordt overgedragen aan de koper bij het verklaren van gereedheid voor drukken/verklaren van gereedheid voor productie, voor zover dit geen gebreken betreft die pas in het productieproces na genoemde verklaring van gereedheid voor drukken/verklaring van gereedheid voor productie zijn ontstaan of konden worden vastgesteld. Hetzelfde geldt voor alle andere vrijgaveverklaringen van de koper.
6.2. Duidelijke gebreken aan gepersonaliseerde producten moeten binnen 48 uur na ontvangst van de goederen schriftelijk worden gemeld, anders is het doen gelden van een garantieclaim uitgesloten.
6.3. Voor gerechtvaardigde klachten zijn wij in de eerste plaats verplicht en gerechtigd om de getroffen goederen naar eigen goeddunken te repareren en/of te vervangen. In het geval dat wij niet binnen een redelijke termijn aan deze verplichting voldoen of als de reparaties ondanks herhaalde pogingen mislukken, kan de koper een verlaging van de betaling (vermindering) of de ontbinding van het contract (terugtrekking) verzoeken.
6.4. Gebreken in een deel van de geleverde goederen zijn geen reden om bezwaar te maken tegen de levering als geheel, tenzij de gedeeltelijke levering voor de koper van geen belang is.
6.5. Goederen die zonder onze toestemming worden geretourneerd, worden op kosten van de klant teruggestuurd, voor zover wij niet verplicht zijn een vervangende levering of reparatie uit te voeren. Goederen waarvan wij hebben ingestemd met de terugroeping, worden vergoed tegen hun marktwaarde minus de kosten van het nieuwe ontwerp en een behandelingsvergoeding van 10% van de nettowaarde van de goederen.
6.6. Voor kleurreproducties in alle productieprocessen mogen lichte afwijkingen van het origineel niet als gebrekkig worden beschouwd. Hetzelfde geldt voor vergelijkingen tussen andere afdrukken (bijv. digitale proeven, proefdrukken) en het eindproduct. Bovendien wordt geen aansprakelijkheid aanvaard voor tekortkomingen die de waarde of bruikbaarheid van de goederen niet of niet in belangrijke mate aantasten.
6.7. Wij zijn niet verplicht om leveringen (inclusief gegevensdragers, overgedragen gegevens) van de koper of een door hem ingeschakelde derde te controleren. Dit geldt niet voor gegevens die duidelijk niet kunnen worden verwerkt of onleesbaar zijn. Bij het overdragen van gegevens moet de klant altijd het meest technisch actuele antivirusprogramma gebruiken vóór verzending. Gegevensback-up is de exclusieve verantwoordelijkheid van de koper. De opdrachtnemer is gerechtigd een kopie te maken.
6.8. Meer- of minderleveringen tot 5% van de bestelde hoeveelheid kunnen geen aanleiding zijn voor een klacht. De geleverde hoeveelheid wordt gefactureerd.
6.9. Klachten en gebruikersvragen met betrekking tot webshoptransacties en de dienst kunnen bij Euroko Solutions Ltd. voornamelijk worden ingediend via een online interface. De klantenservice van de webshop zal schriftelijk reageren op klachten en vragen van klanten naar het door de klant verstrekte e-mailadres. Alle klachten, vragen en gerelateerde e-mailcorrespondentie van klanten worden beheerd in een gesloten klantenservicesysteem.
6.10. De dienstverlener is gerechtigd contact op te nemen met de verkoper als het onderwerp van de klacht dit vereist.
6.11. De gebruiker kan de procedure van de bemiddelingsraad die bevoegd is voor de verblijfplaats of woonplaats van de gebruiker (http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek) of – bij gebreke daarvan – de Bemiddelingsraad van Boedapest initiëren volgens de bepalingen van Wet CLV van 1997 betreffende consumentenbescherming in geval van een klacht met betrekking tot de dienst verleend door Euroko Solutions Ltd.
6.12. Contactgegevens van de Bemiddelingsraad van Boedapest: : http://bekeltet.hu/; 1016 Boedapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310., postadres: 1253 Boedapest, Pf.: 10.; e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu, Fax: 06 (1) 488 21 86, Telefoon: 06 (1) 488 21 31.
6.13. De gebruiker kan de procedure van de Hongaarse Autoriteit voor Consumentenbescherming initiëren in verband met consumentenklachten met betrekking tot de dienst van Euroko Solutions Ltd. (meer details op: http://www.nfh.hu/node/4535; of op:http://www.nfh.hu/node/4306) of de procedure van de Nationale Media- en Infocommunicatieautoriteit in verband met elektronische advertenties. Contactgegevens van de Nationale Media- en Infocommunicatieautoriteit: postadres: 1525 Boedapest, Pf., 75; e-mail: info@nmhh.hu
7. HERROEPING
7.1. Volgens de bepalingen van Regeringsbesluit 45/2014 (II.26.) over de gedetailleerde regels van contracten gesloten tussen een consument en een handelaar, is de gebruiker gerechtigd het contract binnen 14 dagen na ontvangst van het product te herroepen, zonder opgave van redenen en kan het product terugsturen
7.2. Het universele recht om het contract te herroepen kan niet worden uitgeoefend met betrekking tot producten die op maat voor de gebruiker zijn gemaakt op basis van zijn specificaties.
7.3. Het proces van herroeping van het contract: dit moet binnen 14 dagen worden geïnitieerd en door het ongebruikte product gelijktijdig terug te sturen. De gebruiker draagt de kosten van het terugsturen van het product
7.4. Euroko spol s r.o. zal de prijs van de ongebruikte producten binnen 14 dagen terugbetalen.
8. Eigendomsvoorbehoud
8.1. De geleverde goederen blijven eigendom van de opdrachtnemer totdat de klant alle vorderingen die op de factuurdatum bestaan volledig heeft betaald. Deze goederen mogen niet in gebruik worden genomen en ook niet worden verpand aan derden of als zekerheid worden toegewezen voordat de volledige betaling is gedaan. De klant moet de opdrachtnemer onmiddellijk schriftelijk informeren of en in hoeverre derden toegang hebben tot goederen die eigendom zijn van de opdrachtnemer.
8.2. De klant is alleen gerechtigd om door te verkopen in de normale gang van zaken. De klant draagt hierbij zijn vorderingen die voortvloeien uit de doorverkoop over aan de opdrachtnemer. De opdrachtnemer aanvaardt hierbij de overdracht. Als de realiseerbare waarde van de zekerheden de vorderingen van de opdrachtnemer met meer dan 10% overschrijdt, zal de opdrachtnemer dus - op verzoek van de klant - zekerheden naar eigen goeddunken vrijgeven. Bij de behandeling en verwerking van goederen geleverd door en in het bezit van de opdrachtnemer, wordt de opdrachtnemer beschouwd als de fabrikant en behoudt te allen tijde het eigendom van de producten tijdens de verwerking. Als derden betrokken zijn bij de behandeling en verwerking, is de opdrachtnemer beperkt tot een mede-eigendomsaandeel ter hoogte van de factuurwaarde (eindfactuurbedrag incl. btw) van de goederen onder voorbehoud. Eigendom verkregen op deze manier wordt beschouwd als eigendom onder voorbehoud.
9. AANSPRAKELIJKHEID
9.1. De aansprakelijkheid van Euroko Solutions Ltd. wordt uitsluitend beheerst door wettelijke wetgeving.
9.2. Aansprakelijkheid is verder uitgesloten. Hetzelfde geldt voor aansprakelijkheid voor een continue en ononderbroken beschikbaarheid van het online distributiesysteem; gezien de huidige stand van de technologie kan datacommunicatie via internet niet worden gegarandeerd foutloos en/of te allen tijde beschikbaar te zijn.
10. PRIVACYBELEID
10.1. Ons privacybeleid is beschikbaar op de volgende website:
https://www.euroko.be/privacy-policy-full/
Registratienummers van het gegevensbeheer: NAIH-118036/2017
11. INDUSTRIËLE EIGENDOMSRECHTEN/AUTEURSRECHT
11.1. De koper bevestigt dat de rechten van derden, bijv. de rechten van de auteur, etiketteringswetten of persoonlijke rechten niet worden geschonden door de specificaties van zijn bestelling, met name door sjablonen die door hem zijn geleverd. In dit opzicht vrijwaart de koper de opdrachtnemer volledig van alle vorderingen van derden, inclusief de kosten van juridische verdediging en/of vervolging.[
12. RECHT OP GEREEDSCHAPPEN, HULPMIDDELEN ENZ.
12.1. Gereedschappen, sjablonen en bedrijfsmiddelen die door ons worden gebruikt bij de vervaardiging van de gedrukte producten, met name films, blokken, lithografieën, drukplaten en ponsgereedschappen, blijven ons eigendom, zelfs als deze afzonderlijk in rekening worden gebracht.
13. PLAATS VAN UITVOERING, JURISDICTIE
13.1. Partijen zullen ernaar streven alle geschillen in verband met het contract minnelijk te regelen. Bij het ontbreken van een minnelijke regeling, zullen partijen het geschil verwijzen naar de exclusieve bevoegdheid van de Districtsrechtbank van Budaörs of de Regionale Rechtbank van Boedapest Omgeving (…), indien de lokale rechtbanken of de regionale rechtbanken bevoegd zijn volgens het Hongaarse Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering, respectievelijk en met betrekking tot de bepalingen van Verordening (EG) nr. 593/2008 van het Europees Parlement en de Raad betreffende het recht dat van toepassing is op verbintenissen uit overeenkomst. De regels van VN-recht inzake de verkoop van goederen zijn niet van toepassing.
13.2. Dit contract wordt beheerst, geïnterpreteerd en gehandhaafd in overeenstemming met de wetten van Hongarije, zonder rekening te houden met de regels inzake wetsconflicten.
13.3. Dit contract vormt de volledige overeenkomst tussen de partijen met betrekking tot het onderwerp van het contract. Door het sluiten van het contract worden alle eerdere onderhandelingen van de partijen, hetzij mondeling of schriftelijk, en respectievelijk al hun eerdere overeenkomsten met hetzelfde onderwerp hierbij ingetrokken. Die gebruiken die de partijen eerder in hun zakelijke relatie toepasten en die praktijken die zij met elkaar ontwikkelden, maken geen deel uit van het contract; evenmin als gebruiken die algemeen bekend en gebruikelijk zijn en regelmatig worden gebruikt door partijen van vergelijkbare contracten in het betreffende bedrijf.
13.4. De consument kan kiezen voor de mogelijkheid van online geschillenbeslechting via het online platform voor geschillenbeslechting op: http://ec.europa.eu/odr. Het e-mailadres van de handelaar dat moet worden vermeld is info@euroko.eu.